Något tråkigt hände idag

Det som inte FÅR hända. Alba sprang in i sovrumet, som älskar av någon anledning. Hon nosade på ett bi som stack henne på halsen !!! Tack o lov var det inte på munnen eller i munnen. Men det var svårt att veta i början. Först trodde vi att hon bara blev rädd, att hon inte blev stucken, för inget syntes.

Men sen blev hon jätte dåsig, som drågad! Hon började darra, dregla och hon kisade med ögonen. Det var så läskigt se sin lilla bebis må så dåligt och pipa konstant. Det var hemskt! Och jag var livrädd för att hon skulle dö Att hennes lilla hals skulle svullna så mycket att hon inte kunde andas något mer. Eller att giftet skulle få henne att somna in..

Vi blev så sjukt rädda o visste inte var vi skulle ringa eller vad vi skulle göra. Tack o lov för 118118 !! Vi fick skjuts av Caspar ( TACK o lov) åkte till akut avdelningen på djursjukuset, och hon mår bra. En riktig kämpe är hon! Busar o äter igen, men nu sover hon.


Här kommer lite bilder på min grymma tjej!!
Detta är efter vi kommit hem, men hon fick kissa o äta lite innan. Jätte duktig! Hon fick en stor svullnad på halsen, som ett hallon var det. Såg jätte läskigt ut :(
Lillan ville ligga hos pappa
Så söt är hon !!
Mina älsklingar !!
Och nu till två lite roligare bilder. Från igår, min lilla tjej är lite frusen av sig tidigt på morgonen o sent på kvällen när vi ska kissa. Detta har jag löst på detta sett:
HiHI, nu vakande hon så nu blir det pink !!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Susanne och Chanel

Så hemskt att hon blev stucken. Man blir ju så orolig när något är fel på ens lilla vovve. Tur att hon klarade sig i alla fall.

Hon var supersöt i sin lilla tröja :) Jag har funderat på att skaffa en sån till min lilla tjej, men det har inte blivit av.



Chanel skickar en Chihuahua-hälsning till Alba!



Kramar Susanne

2010-08-19 @ 21:27:16
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/
Postat av: Posh Pooches

Ush vad hemskt. Stackars lillan! Hoppas hon mår bättre nu!



Vad söt hon blev i sin tröja :D

2010-08-20 @ 18:12:54
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0