En dikt jag lånat..

Ur hundens perspektiv..

Jag lever i ungefär 15 år

♥ Varje gång du lämnar mig, betyder sorg för mig

♥ 
Ge mig tid att förstå vad du begär av mig

 Gör mig lycklig för du är hela mitt liv

♥ 
Var inte arg på mig för länge åt gången
och lås inte in mig som straff

♥ 
Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen.
Jag har bara dig

♥ 
Tala med mig fastän jag inte förstår orden..
jag blir glad bara över att höra din röst

♥ 
Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig

♥ 
Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand,
men jag använder inte min styrka mot dig

♥ 
När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra,
tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig

♥ 
Ta hand om mig när jag blir gammal.
Kom ihåg, du blir också gammal.

♥ 
Var hos mig när jag har det svårt,
allt blir lättare bara jag har dig.



Alba ska leva i 1000 år... min älskling <3





<3


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så söt!

''Bra'' info att veta fast det viste jag redan, haha, men om man inte vet det =)

2010-12-25 @ 20:28:31
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/
Postat av: SANAZ

Den texten känner man igen :)



Va skoj att du tyckte om bloggen, det är ju hundarna som gör den urmysig! :)

Vad roligt att ni har suget efter en till chi, et sägs att man borde vänta tills hund nr.1 fyllt 1 år, Leo var 1½ ungefär. Mitt tips är att inte skaffa en förrän den första är väluppfostrad för de lär sig sååååå otroligt mycket av varandra. Så jag tycker mellan 1-1½ år är bra ålder.

Att skafaf ännu en var det bästa jag gjorde..kan inte ens beskriva hur stor glädje de har av varandra! Visst ger vi dom mycket men en hundkamrat ger dubbelt så mycket!!!



Jag tyckte med Alba var lik Leo, i alla fall när Leo var yngre för nu ser han manlig ut :D

Jag ska i framtiden ha en tredje chi och då blir det rödsobel igen, rådjursfärg e min favvis <3



Hoppas ni får en trevlig juldag!

kramkram

2010-12-25 @ 22:07:39
URL: http://sanaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0